😍 Спробуй Новий Trustee Plus на дотик - твій криптогаманець і платіжна картка тут 👉
Вікторія ГорбікУвійти в ІТ
5 січня 2023, 08:30
2023-01-05
Тільки починаєш шлях в IT? 17 мануалів для джунів, що підкажуть, як стати професіоналом своєї справи
У підсумках року, які провела рекрутингова платформа BazaIT разом із проєктом IT Generation серед роботодавців у сфері IT, 86% компаній наймають недосвідчених працівників. Крім того, понад 60% компаній відкриті до наймання джунів і світчерів і вже мають або матимуть найближчим часом для них вакансії.
dev.ua підготував серію матеріалів із порадами від професіоналів із 17 спеціальностей про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди й отримання омріяного оферу від першого роботодавця.
У підсумках року, які провела рекрутингова платформа BazaIT разом із проєктом IT Generation серед роботодавців у сфері IT, 86% компаній наймають недосвідчених працівників. Крім того, понад 60% компаній відкриті до наймання джунів і світчерів і вже мають або матимуть найближчим часом для них вакансії.
dev.ua підготував серію матеріалів із порадами від професіоналів із 17 спеціальностей про те, що треба знати джунам для проходження співбесіди й отримання омріяного оферу від першого роботодавця.
Зміст
Мова програмування Go
Віктор Пахучий, Go Engineering Lead в Intellias, один із менторів курсу Go, який відбувся в межах IntelliStart — освітнього хабу, де спеціалісти та спеціалістки Intellias діляться своєю експертизою за різними напрямами з тими, хто прагне розпочати свій професійний шлях в IT.
Він розповів про те, з чого розпочати вивчення Go, що робити, коли не все вдається з першого разу, як і де шукати додаткові знання.
Олександр Курган, Lead Game Producer у компанії Gismart, фахівець із 12-річним досвідом розповів, що має знати, вміти та вчити Junior Product Owner у Gamedev і чого вчитися, щоб зайняти позицію Product Manager/Owner/Game Producer
Продюсер у геймдеві — це роль, головна функція якої — ухвалення рішень. Професія Product Owner для тих, хто мріє підкорити Gamedev, але не має навичок кодингу.
Java займає стабільну нішу в сучасному розробленні та не збирається поступатися позиціями.
Актуальні поради щодо того, як почати свій шлях у розробленні програмного забезпечення мовою Java та як рухатися обраним шляхом надає Олександр Решетнік, що відповідає за напрям Java в компанії EPAM у Вінниці.
Мануал для початківця-розробника в Java можна знайти тут.
.Net Developer
Зазвичай на позиції junior net developer подаються 100+ претендентів, тому треба серйозно підготуватись. Без базових знань із розроблення на .NET/C# кандидата не розглядатимуть.
Іван Барчук, Senior .Net Developer and СoE Coordinator в Intellias, готовий поділитися досвідом, без чого в початківців немає шансів отримати офер, як і де прокачувати свою базу та до яких запитань треба бути готовим.
Junior BA є початковою сходинкою в кар’єрі бізнес-аналітика.
Павло Бишовець, EPAM Lead Business Analytic, розповідає для айтішників-початківців про очікування від BA, лайфхаки для співбесіди та можливі бар’єри на першому проєкті.
Коротко про головне в професії Business Analytic тут.
QA
Як відомо, одним із найпоширеніших способів увійти в IT є шлях тестувальника.
Ольга Коваленко, QA Team Lead у Capgemini Engineering, розповідає, що потрібно зробити під час підготовки до співбесіди, які конкретні навички повинні опанувати початківці та як самопрезентація може допомогти під час співбесіди.
Професія у сфері Data Engineering стає все більш поширеною в IT-світі, і відповідно, приваблює все більше людей.
Дмитро Федюков, VP of Data, Deputy CTO у Parimatch Tech, а також ментор курсу Data Engineering у Parimatch Tech Academy, розповідає, як початківцям дата-інженерам підготуватися до співбесіди, на що компанії звертають увагу під час інтерв’ю та чому софт-скіли на цьому етапі важливіше за хард-скіли.
Product Manager не підходить під категорію спеціалізацій, де можна підготувати відповіді на перелік запитань, набити руку на тестових і бути впевненим, що бажана посада вже в кишені. Спеціалістів цих професій часто називають мінігенеральними директорами компанії. Тому, щоб посісти цю посаду, потрібно буде провести підготовчу роботу, дослідити компанію та отримати повне розуміння її продукту чи послуги.
Володимир Тритько, Senior Product Manager у компанії SoftServe, розповів, що початківцям треба знати про продакт і компанію, перш ніж подаватись на вакансію, і про особливості роботи юзера в професії, тестові та співбесіди.
Кажуть, що QA — один із найпростіших шляхів для входу в IT. Проте це історія здебільшого для мануальних тестувальників, які, виростаючи, обирають для себе шлях з-поміж двох напрямів: менеджмент (наприклад, Project Manager) або ж автоматизація — AQA. А якщо є бажання стати автоматизатором відразу, оминаючи мануальне тестування, буде дещо складніше.
Олег Нікіфоров, AQA TL Capgemini Engineering, розповідає, які загальні та конкретні теми має знати людина, яка хоче стати AQA, і наводить приклади практичних завдань.
Посилання на матеріал із порадами від професіонала Automation QA Engineer тут.
2D artist у GameDev
Щоби художнику-джуну пройти співбесіду та потрапити в GameDev, доведеться за деякий час до цього добре попрацювати над портфоліо, навколо якого все крутиться. Адже інтерв’ю художника — це не про запитання та правильні відповіді. Тут усе по суті вимірюється в картинках. І підготовка до співбесіди в цій професії — особливе мистецтво: з одного боку — творчість, з іншого — дисципліна.
Яна Венгерова, 31-річна художниця та Team Lead (2D Art) в N-iX, розповіла про специфіку співбесід і нюанси, на які слід звернути увагу джуну-художнику.
Створювати ІТ-продукти можна на різних рівнях і вдосконалювати їх як ізсередини, (backend), так і ззовні (frontend). Візьмемо, наприклад, сайт. Спеціаліст може працювати із завданнями «під капотом», а може розвивати інтерфейс сайту, застосунку чи спеціальне програмне забезпечення для бізнесу, щоб вони були зручними, зрозумілими та функціональними. Останнім якраз займається frontend-інженер.
Олексій Горбунов, Frontend Engineer у Levi9, розклав по поличках усе, що ще треба знати джунам про frontend-розроблення, що не варто робити перед співбесідою та на які запитання відповісти, щоби бути готовим на 100%.
Python — одна з найлегших мов програмування. Вона універсальна та використовується для серверної сторони вебзастосунків, розроблення настільних і мобільних застосунків, ігор, Data Science, тестування програмного забезпечення.
Олександр Ковтунов, Python Software engineer компанії Ajax Systems, який також проводить співбесіди для junior- і middle-фахівців, розповів про професію Python Developer і надав поради, як початківцям долучитися до професії.
Посилання на матеріал із порадами для джуна Python Developer тут.
Azure Cloud Engineer
Інженер хмарної інфраструктури (cloud infrastructure engineer) — це людина, яка знається на особливостях хмарних обчислень, доступних сервісах одного чи кількох хмарних провайдерів (наприклад, Azure) і будує системи, які відповідають вимогам ціни, доступності, безпеки та швидкості роботи (costs, availability, security, performance) за допомогою цих сервісів.
Богдан Матейко, Lead DevOps Engineer у SoftServe, розповідає, чим займається Azure Cloud Engineer і що треба знати початківцю.
У маркетингу кандидатів у тому числі приваблює динамічність, постійний попит на професію та можливість віддалено працювати з будь-якого куточка світу.
Катерина Скрипка, маркетинг-спеціаліст IT-компанії Universe, розповіла, що треба знати та як вдало пройти співбесіду в IT-компанію маркетологам-початківцям.
DevOps-інженер — одна з найнеобхідніших позицій у компаніях, де розробляються продукти. Фахівець забезпечує ефективну взаємодію розробників і кінцевих користувачів продукту.
Ельдар Алієв, Lead DevOps Engineer у SoftServe, розповідає, що треба знати, щоб отримати перший офер DevOps, і дає поради джунам від досвідченого сіньйора.
Посилання на 30 запитань і поради досвідченого ліда тут.
Project Management у GameDev
Project Manager (PM) — це спеціаліст, який займається управлінням проєктами. Саме він комунікує із замовником, визначає пріоритети, планує виконання завдань, контролює, організовує розв’язання проблем.
Оксана Хачко, Team Lead PM у Pingle Game Studio, створила список запитань, на які треба орієнтуватися проджекту-початківцю, йдучи на співбесіду, і надала кілька тестових для такої позиції.
Для Fullstack-розробника потрібно мати базові скіли від А до Я: як у роботі з інтерфейсом, так і щодо «логіки» продукту.
Ментори Mate academy Міша Гринько (Fullstack program owner) та Анна Ткаченко (Fullstack-developer) склали перелік із 30 запитань, відповіді на які треба знати джуну, ідучи на співбесіду. Та додали кілька прикладів тестових завдань, схожих на ті, які найчастіше отримують Fullstack-розробники-початківці.